202770
Książka
W koszyku
Pracując z dziećmi i młodzieżą można liczyć się z tym, że prędzej czy później znajdziemy się w sytuacji, gdy zachowanie dziecka nas zaskoczy, zdenerwuje, wywoła silne emocje z poczuciem bezradności włącznie. Czasem możemy mieć do czynienia z dzieckiem, które na tyle często prezentuje takie zachowania, że zaczynamy nazywać je dzieckiem „trudnym”, „upartym” czy „złośliwym”. Prezentowana publikacja pozwala lepiej zrozumieć przyczyny takich zachowań u dzieci, uwolnić nas od nadawanych im „etykietek”, poznać specyficzne cechy osobowości dziecka, które mogą wpływać na jego funkcjonowanie. Źródła zaburzonych zachowań dzieci tkwią zazwyczaj we wcześniejszych doświadczeniach urazów psychicznych , które były na tyle silne, ze wpłynęły na sposób myślenia dziecka o sobie samym i o otaczającym go świecie. To właśnie te urazowe przekonania sprawiają, że dziecko zachowuje się w sposób nieadekwatny do sytuacji, często łamiąc powszechnie przyjęte normy społeczne. Autorka książki opisuje przypadki konkretnych dzieci, nie tylko analizując mechanizmy zaburzonych zachowań, ale także przedstawiając sposoby wprowadzania doświadczeń korygujących.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. grzbietowy: Profilaktyka na co dzień
Uwaga ogólna
Tytuł grzbietowy: Profilaktyka na co dzień.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 144-145.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej